6 הסיבות השכיחות לכאבי שיניים

כאב חד ומכאיב או עמום ומטריד, כך או כך לרוב לא מדובר בבשורה טובה. רוב כאבי השיניים הם רק הסימפטום למצב שדורש טיפול ומהר. מה הן הסיבות השכיחות לכאבי הללו?

חורים בשיניים: אחת הסיבות השכיחות ביותר לכאב שיניים היא הצטברות של עששת אשר לרוב נגרמת בגלל היגיינת פה לקויה. החור יכול להיות בשן קדמית, בשן טוחנת, שיני בינה או חור בשן. אם השן רגישה לקור או חום זה  סימן שיש לכם בעיה בשן או שהתפתחה בה עששת. כאבי שיניים כתוצאה מעששת וחורים בשן הם הסיבה השכיחה ביותר לביקורים אצל רופא השיניים.

שן סדוקה: שיניים סדוקות יכולות לגרום לכאב כאב בלעיסה, רגישות יתר לשינוי טמפרטורה או אפילו לפתיחת הפה. בהרבה מן המקרים הכאב בא והולך, ולכן קשה לפעמים לאבחן את הסיבה לכאב. רופא שיניים יאבחן שן סדוקה בעזרת צביעה או הארה בפנס מיוחד על השן.

מחלת חניכיים:  בעיה שנפוצה בעיקר בגיל המבוגר ובמקרים קיצוניים עלולה לגרום לאובדן שיניים. מכיון שהחניכים אחראיות על תפקוד מערכת הלעיסה חובה לטפל במחלת החנייכים לפני כל טיפול אחר שמיועד לכישלון מראש. מחלת חניכיים לרוב תתחיל לכאוב רק במצבים המתקדמים של המחלה.

רגישות בשורש השן: שורש השן מכוסה בעצם, כאשר נחשף שורש השן בשל רעל שמפורש מחיידקים, העצם עשוייה להתפרק ונגרמת נסיגת חניכיים. שורשי השן נחשפים וכתוצאה ממגעם עם מזון קר או חם, נגרם כאב.

הפרעות במפרק הלסת: מקור לכאבי באזור הלסת, הצוואר והפנים שמקורו אינו בשן. הפרעות במפרק הלסת עשויות לקרות בגלל פציעה כמו קבלת מכה בפנים, דלקת פרקים או החלשות של שרירי הלסת בשל חריקת שיניים אינטנסיבית.

שיניים כלואות וצמיחה לא מסודרת: שיניים כלואות הן שיניים שלא הצליחו לבקוע ונשארו כלואות מתחת לחניכיים או מתחת לעצם. גם צמיחה עקומה של שיניים באופן לא סדיר יכולה להוביל לכאבי שיניים. שיניים כולאות גורמות לכאב כשהן לוחצות על העצם או שיניים סמוכות. כאב גם נגרם אם שיניים כלואות הופכות מודלקות. לפעמים גם יתפתח הכאב לאוזן שבאותו הצד.